Eerste farmtour - Reisverslag uit Parit Buntar, Maleisië van Dennis Spronk - WaarBenJij.nu Eerste farmtour - Reisverslag uit Parit Buntar, Maleisië van Dennis Spronk - WaarBenJij.nu

Eerste farmtour

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Maart 2015 | Maleisië, Parit Buntar

Hoi allen,

vandaag heb ik (eindelijk) wat tijd gevonden om hier een stukje te schrijven. De laatste drie dagen heb ik bij een mcc (milk collection centre) gezeten in Tapah, Perak. Samen met de goedlachse inseminator/manager Wan ben ik bij zeven melkveebedrijven op bezoek geweest. Samen veel lol gehad in die paar dagen. Enfin, de boerderijen zijn daar inderdaad best klein en primitief vergeleken met hier. Toch hebben de meeste melkveehouders vier tot zes krachtvoersoorten. Dan wel vaak in losse grondstoffen. Verder voeren ze de koeien gehakseld gras en verse maïs.

Op het moment van schrijven zit ik in Parit, Perak. Daar ga ik de komende drie dagen melkveebedrijven bezoeken en de mcc controleren. De hotels zijn tot nog toe goed met alles voorhanden. Maarrr, op dit moment zit ik in een smerig hotel. De airco blaast alleen warme lucht en in de badkamer zonder ventilatie zitten op de muren en vloer schimmellagen waar schimmelkazen nog jaloers op zouden zijn. Afijn, er is in ieder geval internet... nouja net snel genoeg om dit te kunnen schrijven. het is te langzaam om foto's te kunnen uploaden, dus ik hoop dat ik over drie dagen beter internet zal hebben.

Ik ga zo uit eten met iemand van de mcc hier, dus bij deze tot de volgende keer!

  • 07 Maart 2015 - 12:46

    Gretha:

    Heerlijk, Dennis, om weer van je te horen/ lezen.
    Wat fijn dat je veel lol mocht hebben met Wan.
    Je schrijft over "uit eten", eet je daar met stokjes?
    Op 'weer-online' zie ik dat de temperatuur daar 's nachts minimaal 24 en overdag max 34 graden is.
    Is de gevoelstemperatuur ook zo hoog?
    Oma zegt dat ik je moet schrijven dat je veeeel moet drinken; water, wel te verstaan.
    Ik wens je weer veel lol en goede ervaringen toe de komende dagen, en goede nachtrust.
    Veel liefs van
    Gretha
    Ps. Je bent veel in onze gedachten;)

  • 08 Maart 2015 - 22:14

    Lauwie:

    ieeew die schimmellagen klinken erg vies xd
    Fijn dat je het goed hebt daar ! :)

  • 14 Maart 2015 - 18:16

    Wouter:

    Ha Dennis,
    Je vermaakt je wel zo te lezen! Ik ben momenteel samen met Arwin Stoop in Vietnam (Ho Chi Minh). We zijn van de week samen met de groep van global dairy farmers naar Thailand geweest om op een beurs te staan en lokale melkveebedrijven te bezoeken.
    Ik vlieg dinsdag naar Maleisië en ben daar tot en met woensdag 25 maart. Als je ergens in die periode vrij bent, kunnen we miss wel wat afspreken! Ik ben je email adres kwijt, vandaar het bericht hier:)
    Ik hoor het wel!

    Succes,
    Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Afstudeerstage in Maleisië voor Dutch Lady Milk Industries Berhad in de functie van adviseur hygiëne op melkveebedrijven en milk collection centers.

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3269

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Maleisië

Landen bezocht: