Twee weken onderweg - Reisverslag uit Jasin, Maleisië van Dennis Spronk - WaarBenJij.nu Twee weken onderweg - Reisverslag uit Jasin, Maleisië van Dennis Spronk - WaarBenJij.nu

Twee weken onderweg

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Maart 2015 | Maleisië, Jasin

Hoi allemaal,

Na ruim twee weken in Maleisië vertoefd te hebben kan ik wel zeggen dat ik al behoorlijk geacclimatiseerd ben. Aan de warmte kun je wel wennen, ook al blijft 35 graden best warm. Gelukkig hebben alle gebouwen en auto's airco om te voorkomen dat je bloed gaat koken.

Het eten hier is verder echt geweldig! Overtreft al mijn verwachtingen. Iedereen gaat hier buitenshuis eten, dus in elke straat vindt je wel een aantal restaurantjes. Je hebt ook veel keuze uit van allerlei verschillende sauzen en soorten groente en vlees. En je hebt weer de keuze uit Maleisische, Indische of Chinese keuken. Goedkoop is het ook, voor €2 heb je al een maaltijd hier.

Afgelopen weekend had ik vrij, dus ben ik de hoofdstad ingetrokken. Daar heb ik de twin towers bekeken en chinatown doorgesnuffeld op zoek naar slippers. Zondags ben ik naar een kerk geweest. Heeft erg veel weg van de kerken in Amerika, grote zaal, meerdere sprekers en een bandje voor de muziek. Na de tijd heb ik samen met een paar kerkgangers gegeten in een Chinees restaurant. Geslaagd weekend al met al.

Nu zit ik in Jasin, nabij de stad Malakka. Gisteravond gegeten bij een seafood restaurant. Op het menu: krabben, schelpdieren, visachtig iets in een palmboomblad en nog wat soorten vis. Echt heerlijk, vertrouw mij maar! haha De komende twee weken zal ik in de staat Melaka verblijven om daar de boerderijen te beoordelen en adviseren.

Groetjes mij

  • 17 Maart 2015 - 13:26

    Gretha:

    Tsjonge kerel, wat een positief verhaal, echt geweldig.
    Hopelijk hoeft je vader zich geen zorgen te maken dat je daar zou willen blijven, haha, en wij ook, natuurlijk....
    Sebo denkt er al over om je op te zoeken en samen uit eten te gaan, hij is jaloers op jou, hihi.
    Dennis, we zijn erg blij voor én mét jou dat het je daar zo goed gaat en blijven aan je denken.
    Veel succes bij je bedrijfsbezoeken en tot horens/ schrijfs
    Sebo & Gretha

    Ps. Ik moet van Sebo zeggen dat we bij ons kleffe patatje wel een satéetje nemen. Komt niet in de buurt zeker, maar toch.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Afstudeerstage in Maleisië voor Dutch Lady Milk Industries Berhad in de functie van adviseur hygiëne op melkveebedrijven en milk collection centers.

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 3267

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Maleisië

Landen bezocht: